نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس: قرار گرفتن تفرش در پایین‌ترین رتبه‌های برخورداری از عدال

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار گرفتن این شهرستان در پایین‌ترین رتبه‌های برخورداری از عدالت اجتماعی نگران کننده است.

 خبرگزاری فارس: قرار گرفتن تفرش در پایین‌ترین رتبه‌های برخورداری از عدالت اجتماعی نگران کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، عباس صلاحی ظهر امروز در چهل و پنجمین کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی اظهار داشت: تفرش از قدمت تاریخی در حوزه فرهنگ برخوردار است، با احداث دانشگاه در سال 67 قرار بود این شهرستان به یک قطب دانشگاهی در استان تبدیل شود، اما با گذشت بیش از 26 سال به نتایج مورد نظر نرسید.

وی تصریح کرد: یکی از پتانسیل‌های این شهرستان جاذبه‌های گردشگری و آیین‌های مذهبی است که با حداقل امکانات به بهترین نحو مدیریت می‌شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قرار گرفتن این شهرستان در پایین‌ترین رتبه‌های برخورداری از عدالت اجتماعی نگران کننده است که مسئولین استان باید برای بهبود وضعیت اقدامی عاجل کنند.

صلاحی با بیان اینکه تفرش در زمینه‌های مختلف از پتانسیل‌های بالایی برخوردار است، گفت: با وجود این پتانسیل‌ها این منطقه هنوز به جایگاه واقعی خود در حوزه فرهنگ نرسیده است.

وی تصریح کرد: موانع موجود و مشکلات پیشرو سبب شده تا این شهرستان در رتبه‌های پایین عدالت اجتماعی قرار گیرد و این جایگاه متناسب با قدمت تاریخی این شهرستان نباشد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی افزود: باید بکوشیم تا افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی خودکفا و توانمند شوند، خوشبختانه این شهرستان از حاشیه‌نشینی‌ها به دور است و با گذشت سال‌ها از تاسیس این شهر فرهنگ و هویت خود را حفظ کرده است.

صلاحی بیان کرد: به علت عدم همکاری بانک‌ها دو سرمایه‌گذار مراکز تفریحی و هتل تسهیلات راه‌اندازی این مجتمع‌ها را دریافت نکرده‌اند که انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک این مشکل برطرف شود.

وی اظهار کرد: اعتباری در مجلس شورای اسلامی برای راه‌اندازی رصدخانه تفرش اختصاص داده شده که در آینده‌ای نزدیک واریز می‌شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امیدواریم هفته فرهنگی فرصتی باشد تا پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این شهرستان منعکس شود.

فرماندار تفرش نیز با بیان اینکه 17 تا 23 آبان ماه سال جاری به عنوان هفته فرهنگی تفرش نام‌گذاری شده است، گفت: 300 عنوان برنامه با مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی تدوین شده که 270 برنامه به صورت مستمر به اجرا درآمده است.

کریم حمیدوند اظهار کرد: استان مرکزی از نادرترین مراکزی است که با توجه به فرمایشات رهبری و نام‌گذاری سال به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی به طور عملی تاکیدات ایشان را اجرایی کرده است.

وی افزود: ایجاد وحدت و همدلی و بالا بردن سطح فرهنگ شهروندان از مهم‌ترین اهدافی است که در اجرای برنامه‌های هفته فرهنگی مد نظر قرار گرفته است و با توجه به نظرسنجی‌های انجام شده مردم تفرش از برگزاری این برنامه‌ها رضایت کامل داشتند.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 14:31 | نویسنده : میثم اله وردی |